Reis Spanje Portugal dag 7 en 8 - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van cobyendre - WaarBenJij.nu Reis Spanje Portugal dag 7 en 8 - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van cobyendre - WaarBenJij.nu

Reis Spanje Portugal dag 7 en 8

Door: Coby en Andre van Roij van Oosteren

Blijf op de hoogte en volg

12 April 2015 | Frankrijk, Collioure

In tegenstelling tot eerdere berichten nog maar besloten om tot woensdagmorgen in Collioure te blijven. Het weer hier blijft goed en in Spanje gaf men op sommige plaatsen nog slecht weer aan.
Afgelopen zaterdag tijdens een wandeling op de rotsen een nest gevonden van vermoedelijk een steenarend. Tenminste aan het ei te zien. Verder deze dag rustig aan gedaan.

Vandaag, zondag, 12 april (de 8-ste dag) bij een strak blauwe hemel en ongeveer 20 gr. naar de markt in Collioure gelopen. Gezellige markt maar wel erg druk met toeristen en Fransen. Veel streekproducten waaronder verse groenten, vis, kaas, worsten en plaatselijke wijnen. Mooi spul maar duurder als in de winkel. De slogan "op de markt is uw gulden een daalder waard" geldt hier dus voor de marktkoopman en niet voor de klant.
Ook vandaag weer schrijnende taferelen gezien met betrekking tot de werkeloze Franse PTT-postduiven.
Vlakbij de markt stond een duif zich op straat te wassen.Heel ernstig. Even verderop bij een marktkraam zag ik tussen de gegrilde kippen een partij gebakken duiven liggen. Het was mij al opgevallen dat ik vandaag minder duiven zag als andere dagen. Er wordt dus kennelijk op grote schaal genocide gepleegd. Tijd dat er via Mevr. Thieme van de P.V.D. vragen worden gesteld bij het Europese Hof voor de rechten van de duif.
Door ons zijn foto's gemaakt van deze situaties die eventueel als bewijs kunnen dienen.
Terug op de camping misten we ons nachtemmertje. Diefstal leek ons zeer onwaarschijnlijk maar na even nadenken bleek dat Coby het emmertje vanmorgen wel had meegenomen om te legen en schoon te maken. Kennelijk had ze de emmer met het sop erin laten staan bij de wasgelegenheid. Na enige tijd zoeken zag ik dat het emmertje in het werkhok stond van de schoonmaakster. Het emmertje kreeg ik niet onder de deur doorgehaald en de schoonmaakster kwam vandaag niet meer.
Dit zou dus voor de komende nacht wel eens problemen op kunnen leveren. Goeie raad was duur. Uiteindelijk met aan elkaar geknoopte stukken electriciteitsdraad een soort hengeltje gemaakt. Vervolgens met een stoeltje en die draad naar het sanitairgebouw. Met gevaar voor eigen leven half over de deur hangend het emmertje uit de werkkast gevist. De deksel kon ik via een opening onder aan de deur naar buiten trekken. Probleem opgelost. We kunnen vannacht met een gerust hart gaan slapen. Jammer dat ik het fototoestel niet bij me had. Ik had graag een foto gemaakt van het verbaasde gezicht van een Zwitserse campinggast die ons gade had geslagen.
Genoeg voor vandaag mensen en tot over een paar dagen.

Groetjes,

C(oby) en A(ndre)

  • 13 April 2015 - 08:48

    Ied:

    Mooi nest, maar het ei is zeker iets verder op gevonden. Echt een ei van een steenarend, zoiets vind je hier ook.maar dan laag bij de grond. Mooi gevonden!!!!
    Gisteren met stoel een hockeywedstrijd van ons kleinkind bezocht, wel koud want het waaide verschrikkelijk, met het gevolg dat ik er vannacht 5 keer uitgeweekt ben, gelukkig niet op een emmertje, zo diep kan ik niet door de knieën nog. Vandaag weer zonnig, goed voor eenwandeling hoi Boet en Ied.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Collioure

Actief sinds 04 April 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 12217

Voorgaande reizen:

04 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: