Reis Spanje Portugal dag 20 t/m/ 23 - Reisverslag uit Cullera, Spanje van cobyendre - WaarBenJij.nu Reis Spanje Portugal dag 20 t/m/ 23 - Reisverslag uit Cullera, Spanje van cobyendre - WaarBenJij.nu

Reis Spanje Portugal dag 20 t/m/ 23

Door: Coby en Andre van Roij van Oosteren

27 April 2015 | Spanje, Cullera

Het blijft hier mooi weer ook vandaag op vrijdag 24 april. Het is hier 22 gr. en zonnig en ik las dat het bij jullie tijdens de koningsspelen dezelfde temperatuur was.
Vandaag op de boulevard in Cullera nog een oude bekende uit Nederland gezien en wel de Bertha 14 uit het Friese Bierum.
De oude dame was in Friese klederdracht, met Spaanse rolschaatsen onder haar hoeven en een Zwitserse bel om haar nek.
Internationaler kan bijna niet.
Ze had voor haar leeftijd nog een behoorlijke melkvoorraad en daar heb ik ze maar van af geholpen want onze koffiemelk was op en daar is hier in Spanje moeilijk aan te komen.Zij blij, wij blij, iedereen blij. Mooi toch.
Mocht je het niet geloven, we hebben er een foto van gemaakt.
Op zaterdag, 25 april nog een lange wandeling gemaakt over het strand en deze dag vroeg naar bed gegaan, want morgen vertrekken we naar de camping "Marjal" in Guadamar del Segura.
Op zondag, 26 april verder gereisd naar Peter en Marga in Rojales.
Zij hebben daar een mooi huis en we zijn er erg gastvrij ontvangen.
Vandaar later op de dag verder gereden naar het 11 kilometer verder gelegen Guadamar del Segura waar camping "Marja" was gelegen.
Toen we goed en wel de camper op onze staanplaats hadden staan kregen we zowaar een regenbuitje van ongeveer 5 minuten.
Was het stof in ieder geval weg. De lucht bleef echter redelijk donker en jawel hoor een uur later weer een kort fel buitje van een paar minuten.
Maar geen risico genomen en op de camping in het restaurant (veredelde friettent) iets gaan eten. De rest van de avond en nacht is het droog gebleven.
De camping ziet er prima uit. Ruime plaatsen en goed en mooi sanitair.
De omgeving is niet "ons ding" weinig mooie natuur en het 1 kilometer verder gelegen strand is vrij smal en wordt bevolkt door arme mannen die kennelijk geen geld hebben om kleren te kopen.
Morgen, dinsdag 28 april vertrekken we daarom ook naar de kustplaats Mazarron ongeveer 40 km voorbij Cartagena.
De weergoden geven hier voor de komende week temperaturen aan die oplopen naar waarden tussen de 30 en 35 graden (boven nul).
We klagen niet maar dan is het toch wel fijn dat je gebruik kunt maken van een koel windje van zee.
Dus gaan we nog even niet naar Granada en Cordoba.
Veel liefs vanuit sinaasappelland.

Coby en Dre.

• 29 April 2015 - 09:13

Piet En Mieke:

Hoi vakantiegangers,

Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend en genieten jullie van ALLE bezienswaardigheden. Lekker temperatuurtje +30 graden. Geen wonder dat veel arme mannen er voor kiezen om daar rond te lopen.

Veel plezier!