Reis Spanje Portugal dag 47 en 48 - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van cobyendre - WaarBenJij.nu Reis Spanje Portugal dag 47 en 48 - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van cobyendre - WaarBenJij.nu

Reis Spanje Portugal dag 47 en 48

Door: Coby en Andre van Roij van Oosteren

22 Mei 2015 | Portugal, Castelo de Vide

Donderdag, 21 en vrijdag, 22 mei zijn onze laatste dagen op camping Pomarinho in Castelo de Vide.
Donderdag de laatste keer met de wandelgroep een tocht gelopen van 18 km waar we 5 uur (inclusief pauze) over gedaan hebben.
Wederom een mooie wandeling met schitterend weer. (26 gr.)
Onderweg verschillende "hunnebedden" gezien.
En dan was er nog die grote sprinkhaan. Ongeveer 1 km voor de camping
zat er zo'n groot beest op het pad. Ik pakte hem beet en het diertje bleef op mijn hand zitten.Ik probeerde hem er voorzichtig af te schudden maar hij of zij bleef zitten en klemde zich met zijn pootjes nog beter vast. Hij of zij is blijven zitten tot aan de camping waar ik het beestje uiteindelijk toch van mijn hand af kreeg in de moestuin van de campingeigenaar. Die was daar achteraf niet blij mee want : "die dingen vreten alles op" zei hij.
Nu is er al een hond met ons meegegaan en een sprinkhaan maar ik had liever gehad dat er zo'n zwart varken was meegelopen.
De volgende dag op vrijdag zijn we niet mee gaan wandelen want we zouden op zaterdag vertrekken en wilden uitrusten en de boel in orde maken voor vertrek.
We waren deze dag redelijk vlug klaar met die werkzaamheden en heb toen maar het zwembad schoongemaakt en een lekkende kraan gerepareerd.
Diezelfde avond hebben we op de camping gezamenlijk gegeten en afscheid genomen van de wandelgroep want zij hadden de volgende dag een uitslaapdag en wij wilden redelijk bijtijds vertrekken.
De campingeigenaar vroeg ons of wij niet bij hem als vrijwilliger wilden komen werken met als tegenprestatie een gratis verblijf.
Daar zullen we nog eens over nadenken.
Ook op deze laatste dag was het zonovergoten en warm (27 gr.) weer.
Maar helaas, pindakaas, morgen wordt de terugreis aanvaard.

Groetjes,

C (oby en A (ndre)