Reis Spanje Portugal dag 52 - Reisverslag uit Lithoijen, Nederland van cobyendre - WaarBenJij.nu Reis Spanje Portugal dag 52 - Reisverslag uit Lithoijen, Nederland van cobyendre - WaarBenJij.nu

Reis Spanje Portugal dag 52

Door: Coby en Andre van Roij van Oosteren

28 Mei 2015 | Nederland, Lithoijen

Vandaag, dinsdag 26 mei is de laatste etappe van deze rondreis door Spanje en Portugal.
Omstreeks 08.00 uur vertrokken vanaf camping "Petite Suisse" in La Roche en Ardenne en om 11.30 uur stond de Volkswagenbus weer voor de deur na 260 km te hebben gereden.
Onderweg de laatste heuvels in de Ardennen en dan de afdaling naar Luik.
We hadden ons voorgenomen om niet om Luik te rijden maar via de oude weg dwars door de stad, langs de Maas.
Nadat we het eerste tunneltje voorbij waren zijn we meteen linksaf gegaan.
We kwamen echter in een buitenwijk van Luik terecht maar wel aan de goede kant van de Maas.Na enige tijd door de wijk gereden te zijn heeft Coby toch maar de weg gevraagd aan een vriendelijke en behulpzame Belg.
Bleek dat we steeds parallel gereden hadden met de oude route die ongeveer 100 meter van ons vandaan lag.
Na een paar minuten waren we buiten Luik op weg naar Maastricht.
De verdere reis verliep vlekkeloos.
Toen we thuis de tuin inliepen kwam Jasper ons tegemoet met de twee eerste rijpe aardbeien van dit jaar.
Vorig jaar kwamen we eind juni terug en toen waren net de laatste aardbeien op.
Dat hadden we dit jaar dus beter gepland.
De temperatuur was wel even wennen. 's-Avonds toch maar de houtkachel aangedaan.
Na ruim zeven weken dooi met een gemiddelde temperatuur tussen 25 en 35 graden boven nul toch maar even gepaste kleding aangedaan vanwege de ontwenningsverschijnselen. (zie foto)
We hebben in deze 52 dagen 5934 km gereden en veel mensen ontmoet, genoten van de mooie wandelingen, de schitterende natuur en het mooie weer.
We zijn erg dankbaar dat we dit hebben mogen meemaken en dat bij de thuisblijvers ook alles goed is gebleven.
Het is ook fijn om die allemaal weer gezond terug te zien.

Groetjes,

C (oby) en A (ndre).

• 29 Mei 2015 - 19:59

Nol En Lies:

welkom thuis

• 29 Mei 2015 - 20:38

Susan:

Hee ex- vakantiegangers, fijn dat jullie er weer zijn en zo genoten hebben!
    Hopelijk hoeft die jas en muts niet al te lang meer aan want wij willen ook wel eens van die tropische temperaturen genieten! Hoop dat jullie weer een beetje kunnen wennen in dit kikkerlandje maar Jasper heeft jullie in ieder geval lekker gemaakt met de aardbeien dus ga maar weer lekker tuinieren klussen bridgen schilderen en natuurlijk koken dan kom ik wel eten..! liefs Susan