Reis Spanje Portugal dag 9 en 10 - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van cobyendre - WaarBenJij.nu Reis Spanje Portugal dag 9 en 10 - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van cobyendre - WaarBenJij.nu

Reis Spanje Portugal dag 9 en 10

Door: Coby en Andre van Roij van Oosteren

14 April 2015 | Frankrijk, Collioure

Gisteren met schitterend weer naar het 6 km verderop gelegen Port-Vendres gelopen.Alhoewel dit dorp ook zeer mooi aan een natuurlijke haven ligt wint Collioure het toch met vlag en wimpel. Het is opvallend dat beide plaatsjes ontzettend schoon zijn. Daarmee bedoel ik de gehele omgeving, dus ook daar waar geen toeristische attracties zijn en ook buiten de dorpen. Of hier komen alleen maar nette toeristen of het wordt meteen achter je ko....opgeruimd of beide. Houden zo, zou ik zeggen.
De Lucht Mobiele Brigade en commando's die in Collioure een kazerne hebben oefenden ook vandaag weer vrolijk verder.
Vandaag stond er "bootje omkiepen" op het lesrooster. De rubberboot moest, met 6 man erin, moedwillig omgeslagen worden. Terwijl de 5 anderen onder de boot moesten blijven moest de 6-de de boot weer goed leggen om vervolgens elkaar de boot weer in te hijsen.
Vandaag werden op de camping verrast met een, naar later bleek, oefening op de zee vlak voor de camping.
Een helikopter kwam laag over het water voorbijvliegen terwijl er vanuit die helikopter een zestal personen in zee vielen.
In eerste instantie dacht ik aan een Argentijnse manier van opruimen maar even later zag ik dat die personen/soldaten door hun collega,s uit het water werden gehaald met behulp van de rubberbootjes waar ze gisteren nog het "omkiepen" mee hadden geoefend. Wij vinden dat we van de Franse Regering wel leuke optredens krijgen voor dat beetje toeristenbelasting.
Onze kleinzoon Sancho zou dit wel leuk gevonden hebben om te zien maar misschien mag hij het ooit zelf gaan doen.
Coby heeft vandaag de was gedaan. Zo meteen gaan we nog zwemmen in het warme bad van de camping om later op de dag alles in orde te brengen voor vertrek want morgen gaan we echt naar Peniscola, vlakbij Valencia in Spanje.

• 14 April 2015 - 21:24

L Gruijters:

hoi reizigers heb al een paar keer jullie verslag gelezen en gezien dat jullie nogal wat meemaken [duiven die zich zomaar zitten te wassen op het plein en dode duiven op de markt foei toch als je er maar geen trauma aan overhoudt\alle gekheid op een stokje geniet maar met volle teugen .ik zit bij tim op zijn laptop en zie dat er een paar foutjes inzitten maar daar moet je maar overheen lezen o.k.? Met ons is alles goed groetjes Huub en Betsie,