Reis Spanje Portugal dag 50 - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van cobyendre - WaarBenJij.nu Reis Spanje Portugal dag 50 - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van cobyendre - WaarBenJij.nu

Reis Spanje Portugal dag 50

Door: Coby en Andre van Roij van Oosteren

24 Mei 2015 | Frankrijk, Limoges

Vandaag, zondag 24 mei, 1e pinksterdag, omstreeks 08.00 uur vertrokken vanaf camping Santa Marta in Cubillas in Spanje naar kasteelcamping "Le chateau de Leychoisier" vlakbij Limoges in Frankrijk, waar we omstreeks 18.00 uur aankwamen na 801 km gereden te hebben.
Een hele mooie en vooral tolvrije route van Valladolid naar San Sebastian.
Via de A-62 van Valladolid via Palencia naar Burgos. Vervolgens een stuk tolweg naar Miranda de Ebro via de AP-1. Vervolgens via een tolvrije AP-1 naar Vitoria Gasteiz en vervolgens via de tolvrije A-1 naar Altsasu.
In Altsasu op tolvrije A-1 via Beasin, Tolosa en Hernani naar de AP-1 even voorbij San Sebastian. Op deze route heb je even voorbij Altsasu vanuit Spanje een 7 % daling van 8 km. De rest rij je in een dal met een vrij vlakke weg.
Op 1e Pinksterdag was er weinig verkeer op de weg en verliep de reis voorspoedig. Voor de Pyreneen kregen we onze eerste regenbuitjes sinds hele lange tijd. Eenmaal over de bergen was het weer droog.
We begonnen deze trip in Spanje met 23 gr. en eindigden in Limoges ook met 23 gr.
De kasteelcamping in Limoges was zeer mooi en niet duur. Iets wat ons Hollanders wel bevalt.
In een weitje vlakbij de camping liepen een stel herten. Er stond er een in een hoekje met een blik van: “Ik ben geen hond en geen sprinkhaan. Ik ben een hert en ik ga niet met jou mee naar huis.” Ik heb van dit verstandige hert toch maar een foto gemaakt en ben vervolgens naar de slager gegaan om een ander stuk vlees te kopen.
De eigenaar van de camping had nog een heel speciale waarschuwing voor hondenbezitters aan een paal geplakt. Ik heb daar ook een foto van gemaakt anders geloven jullie het niet.
Er stonden in het park op het kasteelterrein verschillende hele grote bomen met een geschatte omtrek van ongeveer 4 meter.
Daar konden minstens 10 honden tegelijk tegen aan plassen maar dan liepen ze wel een risico volgens het aanplakbiljet.
We zijn deze dag ook weer goed doorgekomen en vroeg naar bed gegaan om de volgende dag weer bijtijds te vertrekken richting Nederland.

Groetjes,

C (oby) en A (ndre)