Reis Spanje Portugal dag 14 - Reisverslag uit Cullera, Spanje van cobyendre - WaarBenJij.nu Reis Spanje Portugal dag 14 - Reisverslag uit Cullera, Spanje van cobyendre - WaarBenJij.nu

Reis Spanje Portugal dag 14

Door: Coby en Andre van Roij van Oosteren

Blijf op de hoogte en volg

20 April 2015 | Spanje, Cullera

Vandaag, zaterdag 18 april, een ruim 4 uur durende wandeltocht gemaakt over de bergrug bij Cullera. Genoten van het mooie uitzicht. Aan de ene kant de zee met strand, boulevard en de (jammer genoeg) appartementen. Aan de andere zijde een wijde vlakte zover het oog reikt. Hier niet alleen sinasappel - en manderijnbomen maar vooral rijstvelden. Tussen de zee en die velden bevindt zich dus deze korte bergrug. Verder is er geen berg te bekennen binnen een straal van 20 km. Boven op de top van deze berg bevond zich dus het kasteel met bijbehorende kapel van "de heilige maagd van het kasteel". Nu zijn wij vandaag naar de top gelopen en kan ik me het volgende best voorstellen. Vroeger woonde er dus een maagd in dit kasteel. De mannen uit het dorp die haar wilde behagen moesten dus hetzelfde traject afleggen als wij. Toen ik vandaag boven bij het kasteel aan kwam, had ik, zoals ze bij ons in Brabant zeggen, "de pijp goed leeg". Destijds is het mogelijk met die andere mannen ook zo gegaan en het is daarom GEEN WONDER dat ze maagd is gebleven.
De inwoners van Cullera zullen er beslist anders over denken en hebben elk jaar een week na Pasen een volle week feest.
Ik geef ze groot gelijk.
Wij gaan nog even naar het strand. Daarna douchen en B, B. (borreltje en naar bed).

  • 21 April 2015 - 23:16

    Nol Van Zoest:

    Hallo Reizigers,

    Het schijnt daar goed te bevallen. Kan ik wel begrijpen met zo'n MAAGD in de buurt.
    Daarbij houden jullie ook wel van een feestje en zeker als dat een week duurt.
    Nou succes met het BBen.

    Groet,

    NOL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cullera

Actief sinds 04 April 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 12240

Voorgaande reizen:

04 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: