Reis Spanje Portugal dag 45 en 46. - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van cobyendre - WaarBenJij.nu Reis Spanje Portugal dag 45 en 46. - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van cobyendre - WaarBenJij.nu

Reis Spanje Portugal dag 45 en 46.

Door: Coby en Andre van Roij van Oosteren

20 Mei 2015 | Portugal, Castelo de Vide

We staan nog steeds op de camping in Castelo de Vide omdat het weer nog steeds uitstekend is en de omgeving schitterend om te wandelen.
Dinsdagavond met de wandelgroep gaan eten in Castelo de Vide. Leuk Portugees restaurantje en heerlijk eten en drinken. Al met al een gezellige avond.
Tevens werd er na overleg besloten dat Coby en ik de volgende dag weer
met de groep zouden gaan wandelen. Voorwaarde was wel dat ik de bus zou besturen om naar het vertrekpunt te rijden waar de wandeling zou starten.
Wegens omstandigheden was er geen chauffeur aanwezig en de campinghouder zelf zat een beetje in tijdnood.
Er ging ook een extra gids mee die de nieuwe wandelgroep van volgende week gaat begeleiden. Deze wandeling had zij nog niet gelopen en de huidige gids was over een paar dagen weg.
De volgende dag, woensdag 20 mei omstreeks 09.00 uur vertrokken en om 09.30 uur gestart met de wandeling die ongeveer 11,5 km lang was.
Na ongeveer 3 km ging het mis. De beschrijving en de bewegwijzering kwamen niet overeen en daar kwamen we achter toen we een behoorlijk eind "verkeerd" waren gelopen.
Een stuk terug gelopen en de juiste route gevolgd echter even later toch weer een verkeerde richting ingelopen waardoor we ruim een uur langer liepen dan gepland. Uiteindelijk toch weer op het juiste spoor gekomen en de wandeling af kunnen maken zei het dat we 3 uur langer hebben gelopen en dus 6,5 uur gewandeld hebben.
Uiteindelijk bleek dat de gemeente bezig was om verschillende wandelroutes te veranderen en waren ze deze dagen bezig met de nieuwe bordjes te plaatsen terwijl de oude bordjes er ook nog stonden.
Onderweg nog op verschillende plaatsen de " Pata Negra's" gesignaleerd.
Die heerlijke Iberico varkens.
Ook was er nog die verbaasde Portugese man die in zijn moestuin aan het werk was en in korte tijd tot drie keer toe ons voorbij zag komen wandelen. Hij wist al dat toeristen die met zo'n temperatuur (27 gr.) in de bergen gaan wandelen niet sporen maar nu zal ie gedacht hebben "Deze groep is echt de weg kwijt"
En dan was er ook nog dat hondje. Halverwege de wandeling komen we langs een huis waar mensen uit Duitsland woonden. Het vriendelijk beestje kwam achter ons aan gelopen en liet zich niet terug sturen naar huis. Een eind verderop stopten we om te eten en te drinken en kreeg de hond van deze en gene wat toegestopt.
Ik kreeg de indruk dat ie daarvoor achter ons aan was gelopen en dit kennelijk bij alle wandelaars deed die langs kwamen.
Toen we verder gingen liep ie echter weer achter ons aan terwijl wij dachten dat ie huiswaarts zou gaan nu hij wat te eten had gekregen.
Hij is met ons meegelopen tot aan het eindpunt waar onze bus stond en dat was toch enkele kilometers verder.
Hoe het verder met hem afgelopen is weet ik niet.

Groetjes,

C (oby) en A (ndre)

• 21 Mei 2015 - 23:34

Gilke:

Wat hebben jullie toch een leuke reis zeg!! Ik ben jaloers, want ik zou ook graag lekker in een camper de wereld gaan bekijken, maar ik moet het weer doen met 2 weken zomervakantie.... haha.. Maar: KOMT GOED! En ja PAP ik ga toch naar de cote dázur rijden van de zomer haha Nog veel plezier en tot snel! Liefs van ons uit het zonnige Berghem xxx

• 22 Mei 2015 - 21:10

Nol En Lies:

he reizigers,
    Het gaat lekker daar. Aan het bijbeunen als buschauffeur en honden lokken om ze mee naar Nederland te nemen !!! Toe maar, de zon is echt te sterk. Pas op daar kun je rare dingen van gaan doen. Weet ik uit ervaring en jullie hebben het ook mogen beleven lang geleden.
    Kun je niet zo,n varken lokken. Lekker jonge hier op de Bqq.
    Veel plezier nog.
    Nol en Lies

• 23 Mei 2015 - 14:39

Ried De Rooij:

Lieve Reizigers, wat een avonturen maken jullie mee. Die wandelingen zijn prachtig zeker, je wordt er weer jong van. Als je zolang achter elkaar kunt lopen. Ik dacht even, dat jullie dat hondje wel mee zouden nemen. Wij gaan a.s. Vrijdag voor 3 weken naar Zoutelande. Hopelijk is het dan beter weer dan nu. Regen en kou, zelfs nog kans op nachtvorst. Je frambozen staan er nog goed bij, nu maar hopen, dat de buurman niet vergeet water te geven. Boet is druk aan het klussen voor het huis van Bart. Kozijnen, die hij uit de zolder gehaald heeft, zijn half verrot , daar moet het een en ander aan gedaan worden. Maar dan is hij bezig en vind het leuk werk, als het lukt. Zo op zijn gemak gaat alles goed. Een paar dagen geleden hadden we een mottenplaag in huis, het kleed in de achterkamer vertoonde grote gaten, dus weg ermee. Gelukkig bestaan er spuiten, en hebben we avonden flink gespoten, nu zie ik er geen meer. Ik weet niet , hoedanig het duurt voor zo' n vlindertje uitkomt en ken ook de haard niet, maar het is erg vervelend. Ze zitten dan wel niet in een oude jas, maar toch, ze moeten eruit. Als wij thuis zijn uit Zeeland, zullen we jullie wel eindelijk weer eens zien,hoop ik, geniet nog.. Groeten Boet en Ied