Reis Spanje Portugal dag 30 - Reisverslag uit Bolnuevo, Spanje van cobyendre - WaarBenJij.nu Reis Spanje Portugal dag 30 - Reisverslag uit Bolnuevo, Spanje van cobyendre - WaarBenJij.nu

Reis Spanje Portugal dag 30

Door: Coby en Andre van Roij van Oosteren

07 Mei 2015 | Spanje, Bolnuevo

Maandag, 04 mei omstreeks 10.30 vanuit Bolnuevo vertrokken naar Granada waar we omstreeksb14.15 uur en 288 km verder aankwamen op camping Suspiro del Moro. Op de autovia A-92 en A-45 was het lekker rustig en tolvrij rijden. Onderweg bij een wegrestaurant een bakkie koffie gedaan. De koffie is hier in Spanje geweldig lekker en niet duur.
Toen we in de buurt kwamen van Granada zagen we veel "grotwoningen" in de heuvels en heuveltjes. Leek me best "cool" en "koel" wonen.
Het gesteente van die heuvels bestond voornamelijk uit een soort mergel zoals in Limburg. Nou weet ik wel dat ze in Zuid Limburg daar ook veel gaten in gemaakt hebben maar daar zijn ze niet in gaan wonen omdat het in Nederland maar gemiddeld een paar dagen boven de dertig graden is.
Een foto van die Spaanse "twee onder een kap" woningen zouden we vanuit de auto moeten kunnen nemen maar dat is niet gelukt.
Als je Granada nadert zie je al uit de verte de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada. Het is een geweldige ervaring om vanuit het warme
(30 gr.) Granada naar die witte hoogtes te kijken en je je niet kunt realiseren dat de temperatuur daar nog "dik" onder nul is.
Afijn, op de camping aangekomen meteen de stroom aangesloten maar "niente" stroom.
SHI......ps. Wat was dat nou weer. Op het stroomkastje zaten 4 aansluitingen en de anderen hadden wel stroom.
Algehele paniek. Gvd wat nou weer. Al mijn stekkers uit elkaar gehaald maar dat was prima in orde. Misschien lag het aan de omvormer in de camper. Toch maar even de kabel aangesloten in het sanitair gebouw. Toen werkte alles wel. Gelukkig het lag dus niet aan onze spullen.
Wat bleek. Er was maar een stroomsterkte van 5 ampere op die stroomkastjes waar 4 aansluitingen zaten.
Nou hadden we toch een extra accu voor de koelkast en het licht maar ons besluit was vlug genomen. We zouden hier maar 1 nacht blijven en de volgende dag door reizen naar Cordoba.
Voor we daar naartoe zouden rijden gingen we eerst nog even langs het "Alhambra" . We wisten dat we daar geen kaartjes meer voor konden krijgen om dat van binnen te mogen aanschouwen maar als je zo dicht in de buurt bent wil je er toch wel iets van gezien hebben.
Nou dat verhaal vertellen we weer in het volgende reisverslag.
Oh ja, op de camping hoorde we 's-nachts een dier dat kennelijk een autoalarm aan het imiteren was. Dit zelfde geluid hoorden we later op de camping in de buurt van Cordoba ook weer. Maar goed, ook daar later meer over.

Groetjes,

Coby en Dre.

• 07 Mei 2015 - 21:21

Robert, Ine En De Rest:

Hallo zigeuners!
    Fijn om weer een verslagje te lezen!
    Ik zie de hele seat lijn voorbij komen.
    stuur maar wat van dat lekkere weer naar ons toe.

Geniet ervan!