Reis Spanje Portugal dag 36 en37 - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van cobyendre - WaarBenJij.nu Reis Spanje Portugal dag 36 en37 - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van cobyendre - WaarBenJij.nu

Reis Spanje Portugal dag 36 en37

Door: Coby en Andre van Roij van Oosteren

12 Mei 2015 | Portugal, Monte Gordo

Vandaag, zondag 10 mei hebben we in Monte Gordo (Portugal)
een strandwandeling gemaakt. We wilden later op de dag bij een oude bekende in zijn strandtentje gaan eten vanwege moederdag maar volgens het bordje op de deur was hij vanaf deze dag 14 dagen gesloten.
Vervolgens het stadje ingelopen en daar moederdag gevierd.
De volgende dag, maandag 11 mei, ook nog even het voetvissen uitgeprobeerd en een grote hoeveelheid schelpen verzameld die we morgen op de camping in Ourique zullen verorberen.
Tevens nog een paar foto's gemaakt van de verblijven van onze Portugese buren op de camping. Geweldig zoals die hun zomerverblijf daar hebben ingericht.
Morgen vertrekken we bijtijds naar camping Serro da Bica in de buurt van Ourique in het binnenland van Portugal.
Het beloofd heet weer (35 a 40 gr.) te worden dus vroeg in de morgen rijden is wel handig.
We zijn tenslotte hier naartoe gegaan voor warm en zonnig weer maar dat we zoveel zouden krijgen hadden we niet verwacht.
We zouden graag wat warmte naar jullie sturen maar op een of andere manier schijnt dat niet te lukken.
Vanavond omstreeks 22.00 uur Nederlandse tijd was het hier nog 27 graden. In Portugal is het een uur vroeger maar de temperatuur blijft hetzelfde.
We blijven daarom nog even gezellig buiten zitten voordat we gaan slapen.

Groetjes en tot morgen,

Coby en Dre.

• 13 Mei 2015 - 21:13

Ied En Boet:

Hoi reizigers, jullie verslagen van de laatste twee keer gelezen, wat een bofkonten zijn jullie met het weer.we zien het net op de T.v. In Inzell. We zijn met Hanneke en Luuk een week in Inzell.wij mogen ook niet klagen , al drie dagen mooi, wel af en toe regen, dat gaat hier ineens heel snel.wij zijn een keer met een gondel in Bergen naar 1600 meter geweest,daar een rondwandeling gemaakt. Ook zijn we in Berchtesgade geweest bij het Adelaarsnest, waar nu blijkt Hitler maar een keer geweest is. Je had een prachtig uitzicht daar en er lag nog sneeuw. Vandaag een nicht van mij bezocht aan de Chiemsee, met haar naar het Fraueninsel geweest, dat is een eilandje in de Chiemsee, vroeger gesticht door Benedictinessen. Heel mooi en ontzettend stille omgeving, hoewel er een hoop toeristen waren. Heerlijke vis gegeten , die daar gevangen wordt en gerookte Renken meegenomen, maar jullie zalm is lekkerder.vrijdag gaan we weer naar huis. Het is wel een behoorlijk lange reis. We genieten wel.al is het voor Boet vaak net iets teveel. Jullie genieten nog maar een tijdje, tot de volgende brief. Boet en Ied.