Reis Spanje Portugal dag 41 - Reisverslag uit Évora, Portugal van cobyendre - WaarBenJij.nu Reis Spanje Portugal dag 41 - Reisverslag uit Évora, Portugal van cobyendre - WaarBenJij.nu

Reis Spanje Portugal dag 41

Door: Coby en Andre van Roij van Oosteren

15 Mei 2015 | Portugal, Évora

Vandaag, vrijdag 15 mei omstreeks 09.15 uur vertrokken vanaf de camping in Ourique en na 153 km omstreeks 12.00 uur op de gemeentelijke camping aangekomen in Evora.
Het betreft een redelijk goede camping die vlakbij de oude stad ligt.
Nadat we ons hadden geinstalleerd zijn we meteen naar de oude binnenstad gewandeld want vandaag zou het ook weer redelijk gaan dooien (27 gr.)
De hele binnenstad is nog steeds door hoge stadsmuren omgeven.
De echte trekpleister is een door oude Italianen (lees Romeinen) gebouwde
tempel. Het is inmiddels wel een "cabriolet" kerk geworden want er staan nog enkel maar een stel pilaren.
Ze hebben ook een mooi park waar het met warm weer goed toeven is.
In dit park zitten veel pauwen en ook zagen we daar een kat. Het viel wel op dat die kat "gekartelde" oortjes had. Alsof er stukjes uit gepikt waren.
Het lijkt me niet uitgesloten dat die kat in zijn jeugdige jaren met die pauwen wilde spelen en die "pikten" dat niet of juist wel.
De kat had nu in ieder geval groot ontzag voor die grote groene vogels.
Op een grasveld langs de weg zagen we een stenen lijkkist staan die gevuld was. Leek wel of men vergeten was iemand te begraven. Bleek een kunstwerk te zijn want het "lijk" was ook van steen.
Het heeft hier vandaag hard gewaaid maar dat vonden wij niet erg.
Op een gegeven moment hebben we een lange broek en een vest aangedaan omdat het fris werd. Toen we op de thermometer keken bleek het buiten nog 25 gr. te zijn. Afijn het moet niet gekker worden.
Morgen rijden we bijtijds naar Portalegere omdat het de komende dagen weer warmer gaat worden en daar in de buurt hogere bergen zijn om te wandelen.

Groetjes,

C (oby) en A (